Utställningskurs på BK

Kristinehamns Brukshundklubb hade idag anordnat en utställningkurs på kvällen med Charlotte Orre (uppfödare på schnauzer) som instruktör. Och eftersom det var ett bra tag sedan Jenna och jag var iväg på utställningen bestämde jag för att anmäla mig till kursen.

Jenna var lite otålig och krånglade lite i början men blev bättre efter ett tag. Jag brukar alltid ställa Jenna genom att flytta rätt benen men här skulle vi ställa hundarna fritt vilket inte var det allra lättaste. Jenna ville helst ställa ena bakbenet alldeles för långt fram så hon stog underställt men efter lite lockande med godis lyckades jag få henne att stå hyfsat i alla fall. Och det syndes verkligen att hon fick mycket bättre hållning när hon fick ställa sig själv, det blev en helt annan resning i halsen och hon såg riktigt ståtlig ut min lilla jennapenna. Men vi kommer nog få träna en hel del innan jag vågar testa att ställa henne på det sättet på en utställning, tills dess fortsätter vi på det gamla hederliga sättet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Välkommen, jag heter Elin och är 24 år, hundtokig, vegetarian, feminist, känslosam, datanörd, miljöpartist. Jag är matte till världens bästa hund, en grand danois tik som heter Jenna.

Detta är min lilla plats i cybervärlden att ventilera mina åsikter och tankar som annarsalldeles för ofta går osagda.


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...